Nazwa projektu: Projekt systemowy „Wyrównywanie szans edukacyjnych w Gminie Otyń”
Beneficjent
Gmina Otyń
Źródło finansowania
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 (Europejski Fundusz Społeczny).
Wartość projektu
107 768,60 zł
Wartość dofinansowania
107 768,60 zł
Okres realizacji
2012-2013
Opis projektu
W ramach projektu zrealizowano następujące zadania:
I. Zajęcia dodatkowe realizowane w SP Otyń
1) Zajęcia dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych dysleksją – 140 h/ 10 os.(5K/5M), 2 gr x 5 os.
2) Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - 140 h./ 10 os. (5K/5M), 2 gr x 5 os.
3) Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej – 60 h/ 6 os. (3K/3M) 1gr. x 6 os.
4) Zajęcia rozwijające zainteresowanie uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych – 120 h/ 10 os. (5K/5M), 2gr.x5os.
5) Zajęcia rozwijające zainteresowanie uczniów szczególnie uzdolnionych plastycznie – 120 h/ 10 os. (5K/5M), 2gr.x5os.
6) Zajęcia rozwijające zainteresowanie uczniów szczególnie uzdolnionych teatralnie – 180 h/ 24 os. (12K/12M), 3gr.x8os.
7) Zajęcia rozwijające zainteresowanie uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie języka niemieckiego – 280 h/ 30 os. (15K/15M), 4 gr.
8) Zajęcia rozwijające zainteresowanie uczniów szczególnie uzdolnionych tanecznie – 120 h/ 12 os. (8K,4M). 2gr x 6os.
Liczebność grup będzie zgodna z założeniami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Zajęcia będą obywały się w szkole bezpośrednio po lekcjach.
Produkty projektu:
140h zajęć dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych dysleksją
140h zajęć dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
60h zajęć socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych
120h zajęć rozwijających zainteresowania - nauk matematyczno-przyrodnicze
120h zajęć rozwijających zainteresowania plastyczne
180h zajęć rozwijających zainteresowania teatralne
280 h zajęć rozwijających zainteresowania – j. niemiecki
120 h zajęć rozwijających zainteresowania taneczne
II. Zajęcia dodatkowe realizowane w SP Niedoradz
1) Zajęcia dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych dysleksją – 120 h/ 12 os (8K/4M), 2 gr.x6 os.
2) Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy – 180 h/ 10 os. (5K/5M), 3 gr.
3) Zajęcia rozwijające zainteresowanie uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie języka angielskiego – 120 h/8 os. (4K/4M), 2gr. x 4 os.
Produkty projektu dla SP Niedoradz:
120h zajęć dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych dysleksją
180h zajęć logopedycznych
120h zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie języka angielskiego
III. Doposażenie bazy dydaktycznej SP Otyń
Produkty:
1 laptop
3 programy komputerowe
6 kompletów pomocy dydaktycznych (szczeg.opis w budżecie, poz. 22-27)
1 zestaw nagłaśniający (szczeg.opis w budżecie, poz. 16-21)
IV. Doposażenie bazy dydaktycznej SP Niedoradz
Produkty:
1 laptop
2 programy komputerowe
Cele i efekty projektu
Cel główny projektu: Wsparcie w okresie realizacji projektu indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III szkół podstawowych w Niedoradzu i Otyniu funkcjonujących w gminie Otyń, dostosowanego do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych.
Cele szczegółowe projektu:
Zapewnienie każdemu dziecku, objętemu wsparciem w ramach projektu, oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi, w okresie do końca realizacji projektu.
Stworzenie warunków w szkołach objętych wsparciem, umożliwiających i wspomagających indywidualna pracę nauczyciela z uczniem, poprzez wyposażenie bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne w okresie do końca realizacji projektu.
Zminimalizowanie specyficznych trudności w uczeniu uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Otyń, w wyniku realizacji projektu dotyczącego indywidualizacji
Zwiększenie dostępności do zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Człowiek – najlepsza inwestycja